الأربعاء، 12 سبتمبر 2012

تجلّيات



(1)
 كانت بتقولي يعني إنتِ شايفة إن فيه أمل؟

قولت لها  ساعات ربنا بيبعت لنا ناس 
تحسسنا باحساس معين وتمشي بعدها
عشان منفقدش الأمل في إننا نحس الأحساس دا تاني
ويبقى عندنا أمل تاني إنه مايبقاش مرّة زيهم .. وما يمشيش

(2)
جهاد قالت لي .. اتعلمت منّك البساطة والتلقائية
ابتهال: إني أحارب عشان أحلامي
إسراء: أدخل الحاجة بقلب .. إنتِ بتحضنيني بقلب أوي

والله مكانش قصدي
:))

(3)
مشاعرنا ولائها للي هنتجوّزه
بمعنى إن كل حاجة قبليه هتبقى مزيّفة
بمجرد ما يجي

(4)
كان نفسي أعيّط زيّها قدامه
وأعاتبه بصمت
بس أنا أساساً بنسحب بسرعة
عشان ميجيش يوم أعيّط قدامه

(5)
نفسي برضه أخليه يرتبك كدة
وعقله يتوه منه 
زي ما عملت فيه من غير ولا كلمة
أومال لو كانت اتكلمت كان الراجل عمل إيه؟؟
:DD

(6)
كان أول ما خلصت كلام عنه سمعنا
كوبليه من أغنية
"إنت اللي حلمت بيه"

بقولها شوفتي الفال مصدقتنيش
بعدين مشينا سِنّة صغيرة
سمعنا
"ليلة البس لك الأبيض"
فضلت طول السكة تدور في كل فال جديد

(6*)
لما كنت بقولها أدعي لك بإيه
فكانت بتقولي الدعوة اللي بتدعيها له
فأنا كنت بدعيها مش بصيغتها هي وهو
لا كنت بدعيها عليّا أنا وهو
بس الحمد لله لحقتني قبل ما اكمل
بس كانت هتضربني بس 
ليها حق الصراحة

(7)
قالت لي أول ما يجي هزعق له
عشان سابني كل دا 
لناس تانية بتتقدم لي كل شوية
دي طيبة أوي
أصل أنا أول حاجة هعملها بعد قراية الفاتحة
إني هقرصه جامد
عشان يحرّم يسيبني لوحدي تاني

(8)
لما كنا قاعدين بناكل ع البحر
وقالت لي يا سلام لو نبقى 4 مش اتنين
قولت لها ايون لازم هما كمان يتصاحبوا
قالت لي: أو ناخدهم صحاب جاهزين
:DD

(9)
إنت أساساً ربنا بيحبّك
-إنت بتاعها وإنت بتاعي-
تخيل لما بنتكلّم عليك كدة وإنت أساساً
 لسة مش موجود في حياتنا
ومنعرفكش إنت تبقى مين أصلاً ولحد دلوقتي
لست سوى مجرّد أمنية
أومال لما تيجي ونعرفك هنعمل معاك إيه
تخيل إنتَ بقى :)))))))))))))))

(10)
إنت هتيجي امتى بقى
ها؟ ها؟

قولي ومش هقول لحد 
:*

ليست هناك تعليقات: